Peter Handke, 2019 „Za vlivné dílo, které s jazykovou vynalézavostí prozkoumává periférii a zvláštnost lidské zkušenosti.“
Olga Tokarczuk, 2018 „Za vypravěčskou představivost, která s encyklopedickým nadšením představuje překračování hranic jako formu života.“
Kazuo Ishiguro, 2017 „... ve svých románech velké emocionální síly odkryl propast zející pod naší iluzorní sounáležitostí s tímto světem.“
Bob Dylan, 2016 „Za vytváření poetických novotvarů ve velké tradici amerického písničkářství.“
Světlana Alexijevičová, 2015 „Za mnohohlasou tvorbu, která je dokumentem utrpení a odvahy naší doby.“
Patrick Modiano, 2014 „Za umění paměti, s jejíž pomocí dokázal vylíčit nepochopitelné lidské osudy a popsat život v okupaci."
Alice Munroová, 2013 „Autorka je mistryní současné povídky."
Mo Yan, 2012 „Dokáže s halucinačním realismem spojovat lidové příběhy, dějiny a současnost."
Tomas Tranströmer, 2011 „Pro stručný a jasný obraz, který nám dává přístup k realitě."
Mario Vargas Llosa, 2010 „Za jeho zmapování struktur moci a jeho pronikavé zobrazování odporu, revolty a porážky jednotlivce."
Herta Müller, 2009 „Autorka, která se soustředěním básníka a upřímností prozaika popisuje krajinu vyděděnců".
Jean-Marie Gustave Le Clézio, 2008 „Je autorem nových východisek, poetického dobrodružství a smyslné extáze, průzkumníkem lidskosti zkoumajícím dnešní civilizaci.“
Doris Lessing, 2007 „Ženské zkušenosti zkoumá rozdělenou civilizaci se skepticismem, zápalem a vizionářskou sílou."
Orhan Pamuk, 2006 „Při hledání melancholické duše svého rodného města našel nové symboly sporu a propletení kultur."
Harold Pinter, 2005 „Odhaluje hloubku prázdnoty skryté za každodenním tlacháním a vynucuje si vstup do uzavřených prostor úzkosti."
Elfriede Jelinek, 2004 „Za hudební hlasy a kontrahlasy v románech a dramatech, které díky jedinečné jazykové náruživosti odhalují absurditu silných sociálních klišé."
John Maxwell Coetzee, 2003 „V nespočetných podobách zachycuje překvapující účast outsidera.“
Imre Kertész, 2002 „Zobrazuje možnosti přežití křehké existence vystavené vlivům brutálních historických událostí v totalitních režimech."
Vidiadhar Surajprasad Naipaul, 2001 „Spojuje vypravěčskou citlivost a neúprosné zkoumání v dílech, jež nás nutí vidět přítomnost v zasuté minulosti.“
Gao Xingjian, 2000 „Za dílo univerzální platnosti, hořkého vhledu a jazykového mistrovství, jež otevírá nové cesty čínskému románu a dramatu.“